Cuti-cuti..

Saturday, January 29, 2011 Posted In Edit This 0 Comments »
Minggu ni cuti agak panjang.. seminggu untuk cuti tahun baru cina... apa activity nak bagi anak2 buat sepanjang cuti ni ek..? Hmm.. asben cuti hanya start pada hari Rabu.. pastu ada gak nak buat perancangan gi jalan2 ke Perak.. kalau cuaca baik everything smooth ingat nak gi Cameron Highlands pulak... bawak anak2 view kawasan bukit tinggi.. nak pi Genting for sure crowded kan..

Untuk monday n tuesday bagi anak2 tonton rancangan astro puas2.. especially rancangan ceria.. tv IQ.. bagus jugak rancangan tu.. byk buat eksperimen sains...

Apa lagi nak update disini.. nothing juz i felt very tired for this whole day plus ada ulser in my mouth so it is getting more worst for my day... uncomfortable feeling....

Okla.. will be update anything soon if i got any ideas..da da...

WiFi...

Friday, January 28, 2011 Edit This 0 Comments »

Restoran di KL wajib ada WiFi tahun depan

KUALA LUMPUR – Semua pengusaha restoran di ibu negara akan diwajib menyediakan perkhidmatan kemudahan Internet jalur lebar tanpa wayar (WiFi) di premis masing-masing mulai tahun depan.
Datuk Bandar Kuala Lumpur, Datuk Seri Ahmad Fuad Ismail (gambar) berkata, jika mereka ingkar, lesen perniagaan restoran sedia ada tidak akan diperbaharui manakala bagi pengusaha baru, ia akan menjadi syarat kepada pemberian lesen.
Katanya, peraturan baru itu dibuat bagi memastikan sasaran untuk menjadikan Kuala Lumpur sebagai sebuah ibu negara maju pada tahun 2020 tercapai.
“Kita akan lakukan pindaan terhadap syarat lesen perniagaan untuk memastikan arahan ini dipatuhi.
“Lesen baru tidak akan dikeluarkan dan lesen pengusaha restoran sedia ada tidak akan diperbaharui jika syarat ini gagal dipatuhi,” katanya pada sidang akhbar sempena Hari Wilayah di Angkasapuri di sini semalam.-Kosmo Online

Dah jadi satu kebiasaan bilaman kita dapat melihat orang menggunakkan laptop, notebook di kedai2 makan.. tapi masih ada sesetengah orang yang cetek pemikirannya menganggap bila seseorang itu melayari internet ditempat2 terbuka dikatakannya berlagak..

Alahai lawak2 ... kalau iye pun nak dengki irihati tak perlula sampai merendahkan mindset tu...Bukan saja ditempat makan kat stesen bus pun kita boleh jumpa orang menggunakan laptop... biasala...

kalau ada wifi kat rumah penggunaan laptop diigunakan juga di luar rumah..Fully utilise internet broadband..  takkan itupun nak dijadikan bahan umpatan..Nampak sangat kolotnya pemikiran..

Habislah kalau puak2 ni pergi ke kotaraya habis semua orang di KL dikatakan berlagak.. kah kah kah kelakar bila berhadapan orang2 macam ni... nampak sangat jeleous nyer...

Jauhi dari perbuatan Ghaibah..

Thursday, January 27, 2011 Edit This 0 Comments »
Banyak kelebihan menjadi surirumah sepenuh masa. Kelebihan yang utama lebih banyak kita berada dirumah lebih kurang dosa yang kita lakukan..(harap2 ler..). Dengan berada dalam rumah kita jarang bergaul diluar (tak perlu pun banyak buruk dari baik). 

Myself especially too talkative n sumtime what we shudnt said came out from my mouth without thinking... Memang ramai diluar sana yang akan terasa.. so the best way is perap myself at home jer..
 

Orang perempuan ni paling payah nak jaga lidah.. paling suka bila cerita pasal orang.. especially bila berkumpul ramai2...ada ler yang jadi modal untuk buka aib orang nak fitnah orang... harap2 dapat dijauhkan keluargaku dari golongan sebegini...

Kalau perasan kan... makin kita rapat ngan seseorang tu makin banyak problem nya... kan.. ngan keluarga lain sebab keluarga ada masalah pun boleh berbaik.. tapi dengan bukan keluarga ni.. macam jiran, sahabat ke, kenalan.. tak boleh rapat sangat mesti bergaduh.. sebab tu perlu kita berbaik berpada2 toksah rapat sangat.. Dengan orang yang tak berapa kenal toksah citer detail sangat.. nanti modal yang diceritakan tu akan dijadikan bahan umpat..Kenapa agaknya sifat mengumpat tu timbul ek..? Ini jawapannya kot...


Sebenarnya sikap suka mengumpat timbul daripada perasaan hasad dengki seseorang terhadap orang lain. Ini mungkin disebabkan orang lain itu mempunyai beberapa kelebihan yang tidak ada padanya. Atupun sikap ini timbul kerana merasakan dirinya lebih baik dari orang lain. 
 
Mungkin juga sikap ini timbul kerana ia melihat berbagai kekurangan terdapat pada orang lain. Samaada kekurangan itu di segi harta, ilmu, pengaruh dan sebagainya.
 
Hmmm ye kot...

Peringatan untu diri sendiri yang banyak buat kesilapan berbanding kebaikan...Ya Allah, hinanya diriku sebagai hambamu... Kau ampunilah dosaku selama ini..

Janganlah kalian saling dengki, saling menipu, saling marah dan saling memutuskan hubungan. Dan janganlah kalian menjual sesuatu yang telah dijual kepada orang lain. Jadilah kalian hamba-hamba Allah yang bersaudara. Seorang muslim adalah saudara bagi muslim yang lainnya, (dia) tidak menzaliminya dan mengabaikannya, tid...ak mendustakannya dan tidak menghinanya. Taqwa itu disini (seraya menunjuk dadanya sebanyak tiga kali)..

Alhamdulillah...

Wednesday, January 26, 2011 Posted In Edit This 0 Comments »
Alhamdulillah...alhamdulillah...alhamdulilllah...syukur..syukur di atas segala kurniaan tuhan kepadaku selama ini... syukur diatas segala2nya... syukur diberi kenikmatan dunia.. syukur kerana masih mampu bernafas menikmati bau2an... syukur diberi kenikmatan melihat... syukur...syukur...

Tak sangka perjalanan hidupku saban hari saban membantu aku mengenali dunia dengan lebih mendalam.. dapat melihat sejauh mana baik dan buruk sesetengah perangai seseorang... sekiranya tindak tandukku semakin jauh menyimpang Allah sentiasa membantuku dengan memberi ujian2 yang membuatkan ku berfikir...di mana silapnya diriku...

Semoga Allah sentiasa disisiku dan keluargaku membimbing kami dalam melayari arus dunia yang hanya sementara ini... setiap yang kumiliki ini hanyalah pinjaman dariNya semata2... Alahamdulillah ku bersyukur di atas segala2nya...

Letter from Iffa

Tuesday, January 18, 2011 Posted In Edit This 0 Comments »
Siyez terkezut plus proud when reading my lil doter's letter... doesnt expect that she can wrote that kind of letter..anak mama dah besar rupanya pandai lak expressed her feelings thru letters... neway she's only 8 possible that the talent is there to be a writer someday... who knows? If the will of God..


Mama harap apa jua yang Iffa impikan akan tercapai begitu juga dengan anak2 mama yang lain..doa mama untuk kalian sentiasa ada meniti dibibir hari2...


Selamat Hari Jadi Iffa..luv ya...

Back to school...

Wednesday, January 05, 2011 Edit This 0 Comments »




3rd January 2011, Isnin. Hari pertama persekolahan anak2. Pagi2 lagi dah sibuk memulakan kembali rutin2 sebelum cuti persekolahan lepas.

Menyediakan sarapan dan juga bekalan makanan dan minuman untuk dibawa anak2 ke sekolah yang diiringi dengan doa semoga anak2 mudah untuk menerima segala ilmu yang bakal dipelajari nanti dan sentiasa berjaya dunia akhiratnya kelak.

Harap tahun ini anak2 lebih berjaya pencapaian akademiknya dan berterusan sehingga ke tahun2 seterusnya. 

Pada tahun ini Iffa begitu semangat sekali untuk kembali ke sekolah kerana tahun ini dia telah dilantik menjadi Penolong Ketua Kelas darjah 2 Zamrud. Tahniah mama ucapkan teruskan berusaha untuk lebih berjaya semoga dengan perlantikan ini Iffa lebih menumpukan perhatian kepada pelajarannya.

Arrie pada tahun ini memasuki darjah 4 Intan dan tahniah diucapkan kerana dapat melayakkan diri memasuki kelas pertama namun bukan rezekinya kerana tidak pula terpilih menjadi pengawas seperti yang dicadangkan pencalonannya oleh guru kelasnya pada tahun lepas. Walaupun sedikit kecewa kerana gagal dalam pemilihan pengawas tahun 2011 oleh guru HEM, namun kekecewaannya pulih selepas dilantik pula menjadi pengawas untuk Sekolah Agama Seri Sabak Uni. Syukur Alhamdulillah anak2ku moga lebih berjaya pada tahun ini dan tahun2 seterusnya..Doa mama sentiasa mengiringi kalian.

Ammar masih meneruskan sesei persekolahannya di sekolah PASTI cawangan Ayer Hitam. Moga tahun ini Ammar boleh membaca dengan lancar.

Semoga berjaya anak2ku..

Hepi birthday Ammar - 1.1.11

Sunday, January 02, 2011 Posted In Edit This 0 Comments »
Selamat Hari Lahir Ammar yg ke 6 tahun..Ammar lahir pada hari kita menyambut tahun baru pada setiap tahun..iaitu 1 Jan...2007.

Mama doakan Ammar terus membesar menjadi anak yang soleh, memperoleh kesihatan yang baik dimurahkan rezeki, cemerlang dunia dan akhirat dan sentiasa diberkati Allah hendaknya.. Mama juga sentiasa doakan yang sama untuk anak2 mama yang lain.

Tahun ini seperti tahun2 sebelumnya kita hanya menyambut secara kecil2an sahaja. Mama dan abang Arrie buatkan Ammar sebiji kek coklat yang bertoppingkan coklat dan dihiasi dengan butiran2 bintang  diatasnya. Sebelum itu mama juga buatkan laksa untuk kita sama2 menjamu selera sebelum memotong kek yang kami sediakan. Ammar begitu gembira dengan apa yang mampu mama sediakan.Manakan sama kek yang dibeli diluar berbanding dengan kek yang mama buatkan sendiri untuk anak2. Sudah pasti kek yg dibeli lebih jauh enaknya dari yang mama buatkan namun mama pasti rasa kek mama akan dirindui anak2 suatu hari nanti.Kerana mama menyediakan kek ini dengan dipenuhi oleh kasih sayang, doa dan tanda kasih mama kepada anak2..

Mari layan gambar2 yg sempat diambil pada hari itu..1.1.11..

 Reaksi Ammar yg gembira dengan kek choc moist yg mama buatkan...

 Bersama dengan anak2 jiran kami yang menjadi rakan sepermainan anak2...




Abang Arrie turut membantu proses penyediaan kek..


"Mama, macamamana nak eja HARIJADI AMMAR.., Ammar nak tuyis la.."



Aksi semasa menjamah laksa...

Nyum..nyummm....