Wednesday, September 07, 2011 Posted In Edit This 0 Comments »
Seronok pula menghiasi rumah sempena hari raya 2011.. walaupun belum seorang pun rakan2, jiran tetangga mahupun sedara mara yang mengunjungi kami.. tetapi balang kuih raya di rumah semakin susut dari hari ke hari.. Nampaknya belum sempat marhaban kuih muih dah clear dikerjakan...hehehe...

Tahun ni merupakan tahun budget.. pakai sarung kusyen ngan kain langsir yang lepas2 je.. Ala kadar tapi hati tetap rasa gembira melihat rumah kami berseri (syok sendiri)..

Tahun ni banyak sungguh ujian yang terpaksa kami lalui.. Tapi ujian2 tu semuanya bersebab mungkin kerana untuk mengingatkan kami.. atau menguji kami sejauh mana kami percaya dan redha akan ketentuan Illahi..

Apa2pun anak2 merupakan pengubat duka kepada kami.. dengan sikap toleransi mereka dan sikap memahami mereka walaupun mereka masih lagi kecil untuk mempunyai pemikiran membantu ibubapa..

Arrie tahun ni seperti biasa beraya bersama2 dengan sepupu di Kedah.. Agak pulun beraya sehinggakan mama pun x pasti ke mana perginya dia menghilang bersama Ashraf.. Iffa pulak kena sengat di kaki.. x dapat meraikan hari Raya seperti tahun2 seblumnya.. Ammar pulak ambil kesempatan bermain ps2 Acu Kru sehinggakan sanggup tidak beraya mengahadap tv satu hari suntuk.. Mama dan babah pula berhari raya dengan mempunyai tujuan mencari rumah sewa ataupun kontraktor untuk bina rumah bawak bersama Dina dan Syirah je.... sehinggakan jiran tetangga di Kedah yang selalu kami kunjungi sebelum ini tak dapat kami lawati..

Keesokan harinya pagi2 lagi Arrie dah beria2 mengajak mama dan abah mengira duit raya yang dikumpul mereka.. kira2 keseluruhan dapat la dalam rm500 lebih.. mama dan babah fikir bahagikan kepada 5 dan masukkan dlm tabung haji.. tetapi Arrie menolak dan menyuarkan hasrat hatinya yang mengejutkan mama dan babah.. sedih rasanya mendengar cadangan Arrie.. "Mama ambikla semua duit ni... mama ngan abah kan xde duit nak buat rumah.."..Bagai nak menitik airmata mama.."Mana Arrie tahu mama ngan abah xde duit nak beli rumah?" Arrie :"Abang dengar mama dengan abah cakap.."..

Anak2 kami walaupun ramai tetapi mereka ni mudah.. tidak pandai meminta2 dan pandai juga berjimat cermat.. Alhamdulillah...