Prasangka...

Thursday, May 12, 2011 Posted In Edit This 0 Comments »
Dengan adanya prasangka yang bukan2 manusia sanggup menyebarkan fitnah demi memuaskan hati sendiri.. Tidak takut bahawa khabar angin yang disampaikan akan sampai jua ke pengetahuan orang yang di fitnah.. Dan yang paling teruk tidak takut kepada tuhan yang esa demi melihat seseorang yang tidak di sukai berduka cita.. hati puas melihat wajah yang murung, penolakan dari masyarakat kepada seseorang yang di fitnah.. Ingatlah kita tak selamanya di atas suatu hari nanti akan merundum jua tersungkur di tanah..

Kepada mangsa fitnah buangkan kekusutan yang ada di dalam jiwa.. banyakkan beribadat demi tuhan yang Esa dan banyakkan berbuat amal soleh semoga kedukaan kita akan terubat jua.. Silapnya disini adalah tersilap memilih mana kawan mana lawan.. semasa berkawan berkongsi segalanya tanpa disangka bahawa satu hari nanti kawan kita akan mengkhianati kita.. Dan cerita2 kita akan di jajaj.. malahan yang paling teruk yang tiada di ada2 kan... supaya orang semakin menjauhi dan semakin membenci..

Di dunia mungkin akan terlepas tapi ingatlah segala amalan anda si pembawa fitnah akan dituntut sehingga anda muflis.. Bersabarlah..ada hikmah di sebalik semua kejadian ini..

0 comments: