Ammar dan lalat...

Thursday, March 17, 2011 Edit This 0 Comments »
Alhamdulillah.. kesihatanku dah semakin pulih... entah mengapa perutku sebu pula dan selalu muntah2..ada angin agaknya... tapi masih boleh buat tugasan harianku di rumah.

Cuti sekolah ni.. aku dah mengagihkan tugasan yang sesuai untuk anak2 lakukan di rumah.. Iffa diberi tugasan mengamas bahagian dapur, membasuh pinggan, terap pinggan, basuh kain..(guna mesin ler), settlekan semua bahagian dapur. Arrie pula diberi tugasan mengemas ketiga2 bilik bahagian atas rumah, dan juga kemas dan mengelap perabot di ruang tamu..(perabot x byk mana pun... Yang si adik Ammar hmmm masih kecik lagi jadi tugasan membuang sampah ketiga2 tong sampah di berikan kepadanya..

Dengan menggunakan kasut roda Ammar bawa tong samaph kecil untuk dibuang di luar rumah...tiba2...

Ammar  :  Mama, ada lalat Ammar takut....

Aku  : Kenapa pulak takut kan lalat je....

Arrie  : Hahaha lalat pun takut jom abang teman...

Ammar  : Ammar takut lalat makan orang...

Aku  :  La... bila masa pulak lalat makan orang Ammar...

Arrie  :  Hahahaha lalat makan orang mana ade....

Ammar :  Cikgu Ammar cakap lalat makan orang yang tak mandi bau busuk... Ammar nak gi mandi dulu la...

AKu  : Kalau Ammar busuk sangat baru lalat hinggap.. dah dah gi buang... nak takut apa....

Dengan tersengih2 dan terkepit2 Ammar gagahi juga sambil ditemani abangnya untuk melaksanakan tugasan yang aku beri... Kelakar kelakar....

0 comments: