Demam...

Wednesday, March 16, 2011 Posted In Edit This 2 Comments »
Dah masuk 3 hari aku sakit2.. Demam selalu rasa seram sejuk, mengigil2 dan yg paling tak tahan bila badan sengal2 sakit seluruh tubuh.. Malam tadi dah gi klinik doktor cakap virus dah menyerang tonsil sebelah kiri.. tu yg menyebabkan aku demam.. Macammana boleh terkena virus tu doktor cakap jangkitan daripada persekitaran...

Pagi ni muntah2 seawal 6 pagi dah berlari2 ke tandas sehingga mengejutkan suamiku dari tidur.. suami ku cakap "Mama mengandung kot.. pagi2 dah muntah2.. "

Aku : " Takkanlah kan baru datang period hari tu..takkan dah mengandung.. semalam doktor ada tanya gak ada muntah2 tak..mungkin ni salah satu simptomnya...".. sehinggalah ke tengahhari aku asyik muntah2 je..suamiku pesan jangan makan ubat dulu sehingga confirm tak mengandung... takut2 baby akan terjejas disebabkan ubat2an yang kuambil..

Tengahhari ni suamiku curi2 masa lunch time nya untuk membelikan ku UPT.. sanggup dia tunggu sehingga aku selesai buat ujian itu... ujian tadi menunjukkan tanda negetif bermakna aku selamat memakan ubat yang diberikan doktor.. melihat ke raut wajah suamiku aku tertanya.. dia seakan2 tak sabar untuk mengetahui keputusannya.. adakah suamiku kepingin baby seorang lagi...?

Kalau diikutkan pengalaman yang lepas2 suamiku sangat ceria bila menunggu ku diluar pintu labour room seolah2 tak sabar2 nak dukung baby yang baru lahir kedunia.. Ya wajahnya sangat ceria dan sepanjang tempoh berpantang aku diberikan layanan yang istimewa darinya.. nak lagi ke abang..? hehehehe

2 comments:

Suhaimi Ahmad said...

Memang sikit kaciwa..hihihi...
Xpelah belum rezki kita lagipun Syirah kecik lg. Masih nk jd yg paling bungsu...
Apa2 pun, kesihatan tu yg paling penting nnt darah naik lg, hepatitis dll...tu lg susah. ikut advise fr the expert.

ieda said...

hehehehe...ada hati lagi tu.. anak dah berderet pun masih tak cukup lagi... pas ni kalau ada baby nak bg breasfeed sampai besar....