Musim durian kembali lagi...

Wednesday, June 17, 2009 Edit This 4 Comments »

Baru jer aku dapat call dari nenek aku kat Felda Chempelak ajak kami sekeluarga makan durian kat rumah nenek hujung minggu ni..

YES. Aku la hantu durian aan aan aan..

Terima kasih nenek ingat jugak nenek kat cucu yang banyak masalah nie.. he he he..

Tapi Cik Nin pulak ajak aku pergi rumak makcik Kamang ( orang jawa biasalah nama macam2 pesen), banyaknya sedara aku kat sini yang belum aku ziarah.

Cik Nin dah plan raya ni, jalan2 kat pontian kenal sedara katanya. Okla... kalau tak de pape nanti kita jalan Pontian pulak. Kampung arwah bapak aku...

Mungkin minggu selepas tu kot kami pergi rumah cik Kamang pulak. Kalau tak pergi kecik hati pulak mereka kan.

Tapi yang pasti... hujung minggu nie pasti mengembirakan aku dan anak2 yang memang tengah mengidam durian.. minta hubby beli dia cakap, "Nanti dulu nie baru permulaan musim durian, peniaga tengah cari untung paw duit pelanggan, kita beli bila dah ramai orang jual nanti.."

Jom makan durian...

Inilah atuk aku Abd Rahman B Wadin. Aku pernah tinggal dengan atuk dan nenek selama 2 tahun. Nenek dan atuk cukup bersih orangnya...

Note: Pergi hanya untuk makan durian dan ziarah nenek dan atuk aje.... jangan risau kami tak akan sentuh bab sesiapa pun. forever n ever... sorry sebab terlalu banyak susahkan orang... terima kasih di atas setiap reminder...hi hi hi

4 comments:

Suki Cida said...

aku tak suke bau durian... sbb tu tak tertelan... adeh macammana leh termakan korang eh? hehehe... atuk aku selalu takutkan aku... tak makan dorian, tak leh masuk syurga... ahak!

ieda said...

bagi aku durian tu salah satu nikmat dunia.. bau dia ok per... try la makan dengan tutup hidung.. he he he

:: eyeNa :: said...

hahaii dah sihat dah kak ida yer..is is is..dah sebulan pon berlalu..cek pon dah nak pulang ke Malaysia..ehem..tak sabar nak p umah kak ida..tunggu kedatanganku..ewaah..

ieda said...

jangan lupa datang tau... kami sedia menantimu... he he he