Pelik tapi benarkah?

Thursday, April 15, 2010 Edit This 0 Comments »

Pada suatu hari....

"Dina..Dina cakap ngan sapa tu..?" Aku menegur Dina yang sedang tertawa kecil seperti orang sedang berbual..

"Ngan adik.."..Dina membalas pertanyaan aku sambil menyenget2kan kepalanya...

"Adik..mana..?Takde pun.."..aku mengajukan soalan pelik sebab yang aku nampak disitu hanya Dina seorang sahaja..

"Tu...".Dina memuncungkan mulutnya menunjukkan kearah sesuatu yang tak dapat aku lihat...menyirap darahku seketika akibat daripada pencernaan yang tidak terkawal..

Dan TIBA-TIBA...Arrie menyampuk..."Mama, abang selalu tengok Dina cakap sorang2... kadang2 dia cakap Ammarla..Syira la..tapi dia cakap sorang2 je takde orang kat situ.." Kata2 Arrie menambahkan lagi kelajuan sistem pencernaan aku...


Pada suatu hari..(di hari yang lain..),

"Dina sayang mama..?" Aku bertanya...

"Ayam..."...Dina menjawab singkat..

"Dina sayang abah..?"..tanya aku lagi...

"Ayam.."..selamba je raut wajahnya...

"Dina sayang abang Arrie ngan abang Ammar..?" dan aku terus bertanya...

"Ayam..." dia masih lagi teguh dengan jawabannya yang jitu...

"Dina sayang kakak ngan baby Insyirah..?" tanpa jemu aku terus bertanya...

"Ayam..."..sambil tersengih Dina menggaru2kan kepalanya yang telah aku shampookan rambutnya sebelum itu...

Dan aku terus tertanya2...adakah kami semua ini ayam-ayam belaka di kacamata Dina.....?

PELIK TAPI BENARKAH...?

Gambar diatas tiada kaitan dengan cerita2 diatas... sekadar untuk renungan kita bersama...

Gambar diatas juga tiada kaitannya sekadar untuk perasaan syok sendiri bagi si penulis blog ini...

0 comments: