Kawan..

Thursday, September 30, 2010 Posted In Edit This 3 Comments »
Sukar mencari seorang kawan yg boleh membantu kita diwaktu susah dan senang. Yang boleh menasihati kita tentang baik dan buruk perbuatan kita. Yang boleh menyimpan rahsia yang diceritakan kepada kita. Yang ambil berat perasaan kita. Yang menyedari perubahan yang berlaku dalam setiap tindak tanduk kita. Yang sememangnya ikhlas menerima kita sebagai seorang KAWAN. Tetapi didalam memilih kawan yang boleh menjadi teman suka dan duka kita seeloknya pilihlah teman yang sejantina dengan kita. Lebih memahami lebih mengerti.

Kawan yang sejati perlu selalu memaafkan kawan yang pernah berlaku salah kepadanya dan sedia memohon maaf sekiranya melakukan kesalahan terhadap kawannya.

Itulah kawan dan aku rasa aku dah menjumpai kawan itu. Semoga persahabatan yang aku hulurkan seikhlasnya berkekalan sehingga ke hujung nyawa.

3 comments:

Suraya said...

Alhamdullilahh... kawan senang nak cari.. tapi 'sahabat' tu yg susah.. but i'm happy you've found a true friend!

ieda said...

Hee thanks leave ur comment here.. superstar suri dah jadi superstarlah..hari jumaat hari tu aku nampak ko kat tv lah..kat TV3 tgh conteng2..

Tahniah beb...

Suraya said...

haaa ye ke? malu aku.. ingatkan takde sape perasan.. hehehe.. :p