Fuhh... Susahnya...

Tuesday, May 12, 2009 Edit This 2 Comments »
Sabtu lepas ada le gi jalan2 ke Batu Pahat sebuah tempat yang agak asing bagiku dan aku pulak bakal menjadi salah seorang penghuni di dalam daerah Parit Raja, Batu Pahat Johor.

Di Batu Pahat, hampir keseluruhan kawasannya bermula dari Parit, Parit Raja, Parit Sikon, Parit Yaani dll. Rumah yang bakal kami diami hanya lebih kurang 10 minute ke Air Hitam ala tempat yang orang jual pasu bunga tu...

Hari pertama sampai aku terasa macam nak nangis melihatkan kawasan persekitaran yang agak pendalaman. Yelah tengok persekitarannya yang memang totally different dengan kehidupan yang telah aku lalui selama ini. Agak susah nak pergi ke shopping complex and nak ke pekan Batu Pahat tu pun jaraknya lebih kurang 20km dari Parit Raja. Uwaa...

Bila tiba hari kedua, aku ada berjumpa dengan Cik Nin, adik arwah abah yang seluruh ahli keluarga ramah dan mesra alam he he he. Walaupun jarang berjumpa tak silap aku 5 tahun sekali pun payah tetapi dengan cara layanan ahli keluarganya aku merasakan teruja pulak nak duduk dekat dengan sanak saudara sebelah abah yang semuanya speaking Jawa.

Bolehla aku belajar cakap Jawa pulak nanti... he he he..

2 comments:

~..UdadyaNNa..~ said...

Ooo..psni jadi org jawa la yerkk!!!
leh geng ngn mawi cm ni..hehe..=P

ieda said...

mawi jawa ke..?

kitorg nie memang anak jawa cuma tak di ajar bahasa jawa jer...

kira kacukan la jawa + melayu..he he he