My new born baby...

Monday, May 25, 2009 Edit This 5 Comments »
Alhamdulillah.. itulah ungkapan pertama yang keluar dari mulutku sebaik Insyirah dilahirkan. Memeluk anak sekecil Insyirah dengan berat hanya 2.8kg didakapanku membuatkan hatiku mengucap syukur yang teramat kepada Allah.



Terima kasih kepada staff nurse di hospitall Banting yang sanggup menemankan aku sepanjang waktu.

Kepada adik2 pelatih kejururawatan yang seramai hampir 10 orang menemankan aku di dalam labour room sambil memegang ke dua2 belah tangan sehingga anakku dapat dikeluarkan.



Rasa meriah pulak di dalam labour room kerana dipenuhi oleh adik2 pelatih sebabnya sebelum aku dimasukkan ke labour room aku asyik berborak dan bergurau dengan mereka disebabkan itu mereka sanggup menemankan aku semasa proses kelahiran. Baikkan..diorang.



Yang hubby aku pulak sibuk bersms dengan aku, "Boleh masuk x?",sorila bang mama tak sempat nak melayan dah lah contraction makin kuat lagipun dah ramai sangat temankan mama kat dalam labour room macam kat stadium bola pulak.. Takpelah lain kali abang temankan ok...



"Bagus kak, bagus kak, teran lagi, kuat lagi.. teran panjang2, ok ok dah nampak kepala baby ok good dah keluar ..'" sambil sorak gembira dan bertepuk tangan... "Akak rasa baby girl ke boy?", "Mestilah girl.." jawab aku. Friendly betul pelatih kat situ.. terima kasih yang teramat aku ucapkan kepada mereka.

P/S: Tak sanggup nak upload gambar diri sendiri selepas melahirkan. Takpelah simpan untuk koleksi peribadi jer.. Ruginya.. bila tengok gambar takde yang elok.

5 comments:

Suki Cida said...

comel... tetiba je nak baby sendiri,kan?

ieda said...

dah boleh dah ada baby sendiri.. tunggu apa lagi.. babykan penyeri rumahtangga..

:: eyeNa :: said...

ahaii comeynyee.. heee tahniah laa.. eheh.. ni yg nak kawin ni..hahaha gurau2 je..hahaha

Ahau - Dee said...

Tahniah Ieda :)

ieda said...

Thank you sumer...