WiFi...

Friday, January 28, 2011 Edit This 0 Comments »

Restoran di KL wajib ada WiFi tahun depan

KUALA LUMPUR – Semua pengusaha restoran di ibu negara akan diwajib menyediakan perkhidmatan kemudahan Internet jalur lebar tanpa wayar (WiFi) di premis masing-masing mulai tahun depan.
Datuk Bandar Kuala Lumpur, Datuk Seri Ahmad Fuad Ismail (gambar) berkata, jika mereka ingkar, lesen perniagaan restoran sedia ada tidak akan diperbaharui manakala bagi pengusaha baru, ia akan menjadi syarat kepada pemberian lesen.
Katanya, peraturan baru itu dibuat bagi memastikan sasaran untuk menjadikan Kuala Lumpur sebagai sebuah ibu negara maju pada tahun 2020 tercapai.
“Kita akan lakukan pindaan terhadap syarat lesen perniagaan untuk memastikan arahan ini dipatuhi.
“Lesen baru tidak akan dikeluarkan dan lesen pengusaha restoran sedia ada tidak akan diperbaharui jika syarat ini gagal dipatuhi,” katanya pada sidang akhbar sempena Hari Wilayah di Angkasapuri di sini semalam.-Kosmo Online

Dah jadi satu kebiasaan bilaman kita dapat melihat orang menggunakkan laptop, notebook di kedai2 makan.. tapi masih ada sesetengah orang yang cetek pemikirannya menganggap bila seseorang itu melayari internet ditempat2 terbuka dikatakannya berlagak..

Alahai lawak2 ... kalau iye pun nak dengki irihati tak perlula sampai merendahkan mindset tu...Bukan saja ditempat makan kat stesen bus pun kita boleh jumpa orang menggunakan laptop... biasala...

kalau ada wifi kat rumah penggunaan laptop diigunakan juga di luar rumah..Fully utilise internet broadband..  takkan itupun nak dijadikan bahan umpatan..Nampak sangat kolotnya pemikiran..

Habislah kalau puak2 ni pergi ke kotaraya habis semua orang di KL dikatakan berlagak.. kah kah kah kelakar bila berhadapan orang2 macam ni... nampak sangat jeleous nyer...

0 comments: