Masa yang tak boleh diubah

Thursday, April 28, 2011 Posted In , Edit This 0 Comments »
Kalaula boleh diundurkan masa banyak perkara yang aku nak ubah.. Tapi kita tak berkuasa nak buat semua tu.. Hidup mesti diteruskan jua. apa yang boleh dibuat pastikan anak2 berada di landasan yang betul..

Nasihat aku sebagai ibu.."Belajar elok2 gunakan masa yang ada sebaiknya.. nanti kita menyesal akan datang..". "Penat belajar sekarang takpe yang penting akan datang kita senang..". "Berkawan dengan orang yang baik yang nak belajar supaya kita pun terikut dengan sikap kawan..". "Jangan main2 kat sekolah belajar betul2 fokus dalam kelas rugi tak gunakan masa sekarang untuk belajar..". Semuanya berkaitan ngan belajar kenapa? Sebab aku menyesal sangat tak sambung belajar dan tak gunakan sepenuhnya masa kanak2 dan remajaku untuk belajar..

Anak2 adalah medan aku untuk menembusi kegagalan diri dengan melihat kejayaan diorang aku mampu berbangga...

0 comments: