Segalanya tentang blog - 2

Tuesday, March 24, 2009 Edit This 4 Comments »
Sorry Suraya tak minta kebenaran pun amik gambar dari blog ko.

Warm welcome to my old friend Intan Suraya Dato Hj Surani. Kawanku semenjak usia 13 lagi. Sama kelas dari tingkatan 1L di Sekolah Menengah Convent Klang sampailah form 5 kan?

Terkejut apabila mendapat 1 comment from superstar, sapa pulak superstar tu rupanya Intan kawan suka dan dukaku dulu. Tetapi masa menjarakkan hubungan kami. Seingatku last sekali bertemu dengan Suraya sewaktu majlis perkahwinanku pada tahun 2000.

Rupanya sekarang dia dah mempunyai kerjaya yang agak stabil. Bekerja di bahagian Human Resource di Petronas KLCC. Bukan calang2 tempat kerja tu. Congaratulation. Aku? Macam nilah banyak menghabiskan masa di rumah bersama anak2 dan suami.

Dah berubah? Sejak hari pertama aku begelar isteri aku rela melepaskan segalanya demi kebahagian suamiku yang tercinta yang meminta aku supaya berhenti bekerja demi menumpukan sepenuh masaku membantu suamiku membentuk sebuah keluarga yang dia inginkan.

Jangan terkejut tapi aku tetap macam dulu masih suka buat stupid joke.. terima aku seadanya ok.

Dengan takdir yang telah ditetapkan oleh Allah swt hari ini aku dapat berhubung semula dengan kawan lamaku dan doaku semoga dia sentiasa berbahagia dengan kehidupannya kini.

Sekali lagi kami dapat mencapai tujuan utama membina blog supaya kita sentiasa berhubung dengan sanak saudara dan rakan taulan yang lain.



4 comments:

Suraya said...

alhamdullilah... setelah dekat 10 tahun kite jumpa jugak walaupun hanya dlm internet nih.. hehe..

time kasih la buat entry tribute utk aku. kembang aku sekejap. hehehe..

apapun sahabat, akan tetap ku kenang memori kite zaman sekolah tu. byk manis nya! hehe bila ingat2 balik.. aku sure sengih sorang2. hehehe..

its good to have u back now. nantilah, bila kau dah bersalin, jgn lupa bgtau aku. nak gak aku tgk anak2 kau yg cute2 tu dgn kau sekali.. nak tgk betul kau masih seperti zuraida yg aku kenal dulu? suka buat lawak n bagi org gelak dgn jenaka tah apa2 ko tu kan.. hehe..

take care my dear!

Suki Cida said...

che! kembang la si superstar tu eh bukan main org puji dia...

Hai zuraidahhhh.... saya kenal awak... me also sekolah kat convent... tapi tak tahu la kau ingat aku lagi ker tak... tapi aku sangat kenal ko... it ok... dont blame u kalau tak kenal... but agree with u! Intan Suraya tetap macam dulu... same old sue... even dia tak segan tuk tegur aku when the first time i sent msg kat friendster dia and till now we be best buddy... hahah, kat sekolah takut nak kawan dia, now jadi baik lak...

well walaupun ko hanya suri umah, tapi kau berjaya jugak...suke aku tengok kawan2 sekolah aku berjaya... hope we can keep in touch..walaupun ko tak kenal aku... tapi aku kenal ko... heheheh....

ieda said...

He he he nasib baik ko tak mengamuk aku amik gmbar ko..but i think this is the best picture u looks like celebrity gitu..

Hmm suki cida..yes i dont remember u.. may be u ni innocent kot time sekolah dolu2..

If not, sure i know u well kan, juz like suraya kita..havoc gitu..

macam jejak kasih lak kan.. hu hu

NAIMKN said...

ooowwh....cida dah berjaya menjejak semua kwn2nya..tahniah kepada blogspot..hehe