Thursday, November 11, 2010 Edit This 0 Comments »
Dari pagi mencari2 kunci kereta avanza yang hilang..entah di mana semua tempat aku dah cari dibawah meja di celah kerusi didalam pasu bunga di dlm almari peti ais handbeg..tepi tangga tapi x jumpa.. akhirnya surrender..maybe panggil tukang kunci macam yang Kak Yam cadangkan di fesbuk..

Sedang aku didalam kekusutan teringat pulak kepada kawanku sorg ni..Kak Nisa ibu kpd Ifwat kwn baik Arrie.. anaknya yang kedua darjah 6 keputusan dah keluar.. aku pun hubungi dia.. mula2 sembanglah tentang periksa akhir anak2 kami lepas sembang2 tu tanyakanla jugak la keputusan anak gadisnya yang manis tu.."Alhamdulillah, Da anak akak dapat 5A"..Aku pulak yang seronok.."Yeke ..,Alhamdulillah tahniah yea untuk akak dan anak akak tu.. dah la cantik pandai lagi.. yang abang dulu pun 5A gak..habis tu nak masuk sekolah sains mcm abg dia ke.."

"Insya-Allah nak cuba minta MRSM dulu.."

"Gembiranya Ida dengar seronok dengar anak2 akak ni pandai2 baik pulak tu..nak kena berilmu ngan akak ni..hehehe"

"Mana ada ilmu..suruh diorang belajar je.. anak akak yg sorg ni memang pandai dari kecik keputusan baik2..yang abang tu tak sangka naik turun pelajaran tapi Alhamdulillah la anak2 akak ni bila disuruh belajar diorg belajar..terima kasih ye Ida sudi telefon..lama dah x jumpa kat sekolah.."

Itu le serba sedikit yg dpt kami bualkan.. Kak Niza ni baik aku suka attitude dia.. suami dia jugak baik selalu tolong kami bila elektrik kami bermasalah.. suaminya kerja TNB.. Anaknya Ifwat pun aku berkenan kemas je orangnya baik tingkahnya.. Perkenalan kami bermula sewaktu mengambil anak2 sekolah setahun dulu.. dan kami kira agak baik jugak bila dapat berjumpa bukan main sakan lagi bersembang semuanya tentang anak2.. kak Niza ni baru juga berpindah kesini dulu duduk di Pontian.. tu yg kami rapat masing2 baru.. dia pernah cakap yang dia beruntung dpt berkenalan dgn aku.. hehehe entah apa yang untungnya pun aku tak tahu yang pasti aku suka berkawan dengan dia disebabkan sikapnya yg merendah diri, bila berbual lembut je pertuturannya dan yang penting aku gembira anak aku jadi shbt anak dia..

Moga persahabatan kami berlanjutan sampai bila2...

0 comments: