Hari Kecemerlangan Pasti...

Sunday, November 14, 2010 Edit This 0 Comments »

Seawal 7.30 pagi dah berangkut anak beranak pergi menghadiri majlis kecemerlangan Ammar. Tempatnya tak lah jauh sangat kat simpang menghala ke Sri Bengkal..

Sampai disana kereta dah banyak tempat parking pun penuh malahan deretan kedai makan di tepi jalan pun dipenuh dengan orang ramai.. Mujur dapat tempat yg dekat dengan dewan bakal berlangsungnya majlis itu..

Macam biasa setiap acara majlis kenalah mendaftarkan diri dulu kan.. pastu amik tempat duduk.. terserempak ngan mak Ifwat yang datang solo bersama ngan anak bongsunya.. Ajak dia lepak sama ngan kitorang.. kesian dia duduk sorang2 nanti..


Tengah belek2 tengok Ammar dapat no berapa dalam kelas..

Sebenarnya kitorang pun tak tau Ammar dapat nombor berapa.. keputusannya bagaimana sebab langsung tak dapat kertas periksa mahupun buku rekodnya.. rupa2nya inilah keputusan yang Ammar dapat.. sukalah aku masa membacanya tak sangka cakap pun masih pelat2 tapi boleh tahan lah keputusannya.. Alhamdulillah..

Ammar Hanania B Mohamad Suhaimi.. No 9, Terbaik Matapelajaran Jawi dan Mathematik.. Alhamdulillah.. untuk matapelajaran terbaik markah yang diperolehi adalah 100%..

Align Left
Hadiah yang diterima berupa buku latihan Methematik dan Jawi.. Alhamdulillah.. Dan juga piala cenderahati dari pihak Pasti..

Ada sorang budak ni namanya Batrisya umur 6 tahun bijak sungguh, dia berjaya mendapat tempat kedua negeri Johor.. keputusan periksa toksah cakaplah hampir kesemua matapelajaran terbaik..

Dia buat ucapan dihadapan ibubapa yang hadir semasa dia berucap aku sempat jugak melihat ibunya menangis mengesat airmata, sudah tentu airmata bangga melihat anak sulongnya membaca dengan lancar ucapan yang telah ditulis.. aku pun berbangga jugak.. semua ibubapa mengimpikan anak2nya bijak dan pandai.. aku suka tengok anak2 orang lain berjaya selalunya aku tak malu minta tips dari diorang nak juga aku bimbing anak2 dgn cara diorang tu..

Tak kira aku kenal ke tak kenal ke.. kalau agak2 aku tau anak diorang ni pandai dan berjaya dapat keputusan yang cemerlang mesti aku akan sembang dan bertanya.. aku ni jenis yang macam ni tak tau malu nak bertanya.. hehehe

Kenapa Ammar tak pakai jubah..? Kan baru 5 tahun next year pakai la..

Syirah pun dah penat asyik nangis dewan agak panas kipas rosak agaknya yang nampak terbukak satu je ...

Letih betul hari ni.. balik2 terus tidur..

Esok ada lagi acara untuk di hadiri.. Majlis anugerah Iffa pulak.. Suami kena kerja.. nampaknya lintang pukang la aku nak uruskan anak2.. Takpe penat sekejap yang penting kegembiraan apabila melihat kejayaan anak2. Aku pun x pasti Iffa dapat anugerah apa atau hanya buat persembahan je.. cuma aku tak sabar nak tengok dia buat pementasan bersama dua lagi rakan sebayanya membaca surah2 pendek Al-Quran diatas pentas esok..

Walaupun bagi sesetengah orang yang dah pernah merasai kejayaan yang besar, kejayaan seperti ini ..berapalah sangat kan.. Untuk kami ini adalah permulaan.. kami akan berusaha memastikan anak2 berjaya dan kami akan cuba bantu sedaya upaya..

Suka melihat kejayaan anak2 orang lain.. kalau orang lain boleh takkan anak2 kami tak bolehkan?.. Selalu aku ingatkan anak2 nak berjaya kena berusaha.. jika dah berusaha setiap apa jua keputusannya kita terima dengan redha dan berlapang dada.. kita tak akan menyesal sekiranya kita dah berusaha tetapi keputusannya tak begitu memuaskan kita.. dan kita akan sangat berbangga sekiranya kita berjaya kerana ianya hasil dari usaha kita...

Sekurang2nya berusaha dulu, berdoa dan selebihnya terserah kepada takdir..
Jika diizinkan Allah.. Aku berharap sangat banyak lagi kejayaan demi kejayaan yang akan menyusul untuk anak2 aku.. Doakan yea...

0 comments: