Thursday, January 12, 2012 Edit This 0 Comments »
Ah!! Kelam kabut pulak pagi ni.. abah terbangun lambat dalam pukul 5 aku terjaga bila dia sedang mencari2 wallet untuk ke pasar.. Sesuadah abah pergi aku sambung tidor terjaga kembali pukul 6.. Hari ni agak letih sikit jadi tak buat apa2 untuk bekalan anak2 ke sekolah sekadar beri belanja lebih sikit untuk diorang.. "Duit ni beli apa2 untuk makan.. bawak air ke sekolah jimat sikit.." Kataku sambil menghulurkan note rm1 sebanyak dua keping kepada anak2.. selepas anak2 selesai solat subuh aku terus hantar mereka pergi menaiki kereta avanza.. Abah masih belum sampai lagi..

Semalam Kru dan isterinya ida datang ke kedai beri rm20 untuk beli lauk.. takut tak sempat.. Kru kini buat part time ikut Pak Teh kutip skap dapatla sikit duit untuk tambah2.. Kesian jugak dia sejak kami balik ke sini income dia susut sikit maklumlah sebelum ni dia soang je yg motong tetapi kini kena bahagi dua pula dengan kami..

Hari ni bapak nak sukat tanah untuk Aina dan Kru tanah tapak umah sehingga ke sungai milik mereka berdua jadi bapak nak bahagikan sama rata.. Aina nak buat rumah dah pohon pun rumah mesra rakyat.. Kami pun nak minta juga permohonan tu.. boleh buat rumah bayar secara ansuran.. Nak buat rumah guna duit sendiri entah mampu atau tidak.. Semoga kami dimurahkan rezeki supaya dapat tempat untuk berteduh.. Tak syok juga duduk lama2 disini.. ada rumah sendiri lega sedikit.. Mungkin boleh juga jual rumah di Klang.. lebihan tu boleh buat rumah tapi agak sukar untuk mencari pembeli..

Kekadang terfikir juga apa agaknya aturan Allah untuk kami di masa akan datang .. Apa kesudahan cerita kami di sini.. Sedih dengan dugaan ini.. di uji pelbagai dugaan.. dari satu bab kepada satu bab.. tapi aku pasti ada sesuatu di sebalik semua ini yang suatu hari nanti pasti aku akan tersenyum memahami kenapa jalan cerita kami begini..

0 comments: