Aku kena sengat.....sebab ada dosa hari nie..

Wednesday, February 04, 2009 Edit This 0 Comments »
Aduh..aduh..aduh sakitnyer jariku ini..

Meronta dalam kesakitan...

Bila jari kelingkingku ..di sengat lebah...

lebah ke apa aku tak tau namanya..

tak sempat kenalkan diri lak tadi...tapi bentuk badannya kecik sikit dari tebuan..

Panik jugakla..kelam kabut tak tau nak buat ape...akhirnya call hubby tanya camner nak buat..

Hubby aku nie orang kampung so banyak petua.. dia suggest amik minyak gamat..kwang kwang kwang.. susah2 tipon minyak gamat je...

Takpelah aku pun sapu.. sama jer.. akhirnya ting!! dapat idea surf kat internet cari petua dolu2. Banyak gak yang aku dapat antaranya..minum air sebelum sempat lebah tu minum air..aku rasa mungkin untuk kurangkan bisa sengatan dalam tubuh kot, letak bawang besar kat tempat yang kena sengat dah tu bawang tu boleh masak kari..ahak ahak..ltak roti yang dicampur cuka kat tempat yang di sengat.. satu pun aku tak ikut...

Aku rasa pengajaran hari nie bila aku kena sengat ialah... pagi tadi aku amik duit tabung arrie tanpa kebenaran sebabnya.. duit yang hubby bagi pagi tadi dah abis buat beli lauk so aku amik duit tabung arrie masa dia gi sekolah... tu la len kali minta kebenaran dulu..hisk hisk padan muka aku..

My hubby marah jugak bila aku bagitu aku amik duit tabung arrie, tapi aku pinjam kan dia yang bayor.. dia cakap sian budak tu.. aku cakap bagi la dia rm 5 seminggu untuk simpan.. bila emergency aku boleh la guna tak yah gi atm..malas..

biasanyer aku tukang amik lepas tu minta claimed kat hubby bior dia bayar sape suruh bagi duit sikit dah tau bini suka shopping...he he he.. sian anak aku, dia suka kumpul duit aku tukang perabih.. agaknya dia pun pelik kenapa tabung tak penuh...

p/s : aku tak curi tapi pinjam sat pasal banker aku akan bayarkan hutang aku kat arrie... dont make any conclusion..babab kang..

0 comments: