Dulu dan kini.

Wednesday, July 22, 2009 Edit This 1 Comment »
Ehem..ehem...

Dulu aku tak seperti sekarang. Sesiapa mengenaliku dulu pasti terkujat dengan perubahanku..

Banyak kenang aku yang gila2 ketika dulu. Gayaku selamba kodok ketika remajaku. Bila terkenang kenangan lama pasti aku tersenyum sendiri. Masa aku sekolah dulu hari2 aku happy. Jumpa kekawan yang separuh siap persisnya pasti banyak yang akan menggembirakan hati.

Banyak perkara lucu yang terjadi. Nak diceritakan di sini aku tak reti. Mungkin di lain hari. Tapi aku rindukan activity sukanku. Sofbol terutamanya agak brutal permainan itu tapi kena dengan jiwaku. Maklumlah aku ni bukan feminin sangatkan.

Tetapi kini seakan2 aku menyorok identiti aku. Rasa aku tak puashati pulak. Rasa kosong jiwa aku. Sebab aku bukan aku. Aku rasa seperti orang lain. Aku bukan Ieda yang dulu.

Aku ingat aku nak start aktif balikla. Bila jumpa dengan Suzie itu hari, dia masih seperti dulu. Terutama Azmah yang merapu.

Tapi yang bagusnya aku kini banyak benda yang aku dahulu tak peduli tetapi kini aku lebih mempedulikkannya kerana aku tahu hidup tak selalu bernafas, suatu hari nanti nafas kita akan terhenti adakah kita nak seperti kita yang dulu atau kita yang terkini?

Aku rasa baik aku lupakan niatku sebab aku tahu SIAPA AKU YANG DAHULU.

1 comments:

Suri said...

ieda.. jangan la... bersyukur dgn siapa diri kite sekarang.. aku pun kalau boleh takmo lagi fikir time zaman dolu2.. hehe.. aku lebih suka kau yg sekarang ni.. =) kalau suzie atau azmah tu.. aku tak berapa pasti ler.. tapi memang aku tak berapa berkenan sgt ler.. hehehe.. perangai masih lagi mcm alam persekolahan.. tak matang.. so ieda, jangan jadi seperti mereka yer...