Thursday, July 30, 2009 Edit This 0 Comments »
Ya Allah
Ya tuhanku
Pimpinlah daku dalam redamu
Kasihi daku dalam rahmatmu
Hanya padamu aku mengadu
Ya Allah Ya tuhanku...

Serangkap lagu nasyid menggamit di telinga ku di sepanjang jalan ke sekolah Arrie tengahhari tadi.

Lagu nie memberi kedamaian kepadaku bila ianya didendangkan di corong radio kereta.

Menyanyi bersama anak2 sekuat2 hati maklumlah bukan orang dengar, kami di dalam kereta.

Hari ini hari baru dalam sejarah kehidupan aku. Aku harap aku dapat memulakan hidup aku di setiap hari dengan rasa bahagia dan gembira.

Kesian kepada anak2 sekiranya aku sering berduka mereka yang akan terkena tempiasnya. Mereka yang akan menjadi mangsanya. Mahukah aku melihat anak2 membesar dengan keadaan ibunya yang selalu berada di dalam keadaan tertekan sepanjang waktu.Sudah tentu tidak. Itulah jawapanku.

Nak marah selalu tiada ertinya hanya bertambah dosa yang semakin hari semakin menggunung tinggi. Kesian kepada anak2 yang tidak berdosa sekiranya aku asyik berteleku mengenang nasibku yang tidak menentu. Ini semua ketetapan Allah yang maha esa mungkin ada hikmah di sebaliknya.

Selagi boleh bersabar cuba bersabar. Jauhkan dari sikap perengus yang ada dalam diri. Bergembira dan hargai detik2 yang ada selagi kita masih bernyawa.

Malu tidak terhingga sekiranya sikap yang asyik merengus terbawa2. Lain yang kunantikan sepanjang hari lain pula yang ku terima.

Maaf di hulur pelukan diterima. Tapi sebaiknya jauhi sikap yang mungkin mendukacitakan hati semua. Yang tersinggung dan rasa sebak bagai nak pecah di dada.

Mungkin aku berhak terima di atas segala dosa yang pernah aku reka.

Ya Allah berikanlah kekuatan kepada diriku. Aku percaya ianya adalah yang terbaik buatku.


Wajah si kecil yang menjadi pelembut hatiku.

0 comments: