Thursday, July 23, 2009 Edit This 1 Comment »
Sebagai seorang insan yang terlalu banyak ketidaksempurnaannya menjadikan aku sentiasa berhati2 dalam memulakan langkah pada setiap hari.

Contoh banyak kesilapan aku terlalu ramah berbicara dan kadangkala menyentuh perasaan orang tanpa disedari yang akhirnya menimbulkan fitnah terhadap diriku sendiri.

Setiap kejadian yang terjadi ada hikmahnya apabila kita berfikir sedalam2nya. Dan perkara yang terjadi mematangkan aku dan mengenali lebih dalam seseorang insan yang selama ini terlalu banyak berkongsi segalanya dengan diriku. Akhirnya masih tidak mengenaliku.

Aku tahu aku banyak melakukan kesilapan di masa lalu. Dan ianya sering menimbulkan kesalan di hati ku. Hatiku sering meronta melepaskan kenangan silam yang kalau boleh aku mahu padamkan di dalam fikiranku. Aku Tak Mahu Tak Mahu Kenangan itu. Kenangan yang membinasakan diriku. Kenangan yang penuh dengan penyesalan.

Ungkitan demi ungkitan sering di perkatakan seolah2 tiada yang baik di dalam diriku. Aku memang tidak sempurna jiwaku di penuhi noda dan dosa. Berilah peluang kepada untuk berubah untuk membuktikan aku bukan Ieda yang dahulu.

Hanya Allah tempat aku mengadu dan blog tempatku luahkan kerana aku tidak mempunyai tempat yang sesuai untuk mengadu. Aku sendiri..dan masih sendiri....tiada siapa yang sudi mendengar luahan aku..bimbang disalah ertikan, bimbang di tertawakan...

Hanya aku yang faham apa yang cuba aku sampaikan.....

1 comments:

:: eyeNa :: said...

sabar eh kak ida.. i'm with u.. chayok!!