Confirmed....Pindah....

Thursday, April 30, 2009 Edit This 8 Comments »

Hmm...coming May.. this is the last month hidup aku di Selangor... Entah kami akan kembali ke sini lagi hanya Allah yang tentukanNya.

Gembira, sedih, takut semuanya bercampur baur dalam hati aku. Semuanya sekali gaul dalam perasaan aku. Macammana agaknya life aku di sana nanti.

Tadi aku bagi mesej kat Along tanya pasal bengkung, Along terus telefon aku, aku tahu tujuan utama dia nak tanya aku betul ke aku akan berpindah, kenapa? Ada masalah kerja ke.

That is my first thought when i received the news from my hubby about this. Mungkin ada masalah kerja. Rupanya bukan company perlukan khidmat dia untuk set up documentation kat situ.

Dah lama sebenarnya aku tak jumpa Along, sedih pulak bila dia telefon tadi, aku sayangkan adik beradik aku. Diorang semua saling ambil berat, kalau aku duduk jauh nanti jarang la aku jumpa diorang semua.


Aku doakan mereka semua sentiasa berada di dalam keredhaan Allah dan di murahkan rezeki.

Cheh! Bunyi macam nak pergi jauh sangat padahal perjalanan hanya mabil masa 3 jam lebih je. Tapi yelah kalau dah jarang berpisah jauh buat pertama kali mesti rasa macam nie. Mungkin lepas tiga bulan ok la kot.


Segala urusan rumah, transport, etc semua company tu tanggung. Ok la. Alhamdullillah di dalam kegawatan ekonomi kami masih di berikan sedikit kelebihan rezeki.

Kebetulan aku pulak bakal melahirkan anak kelima kami. Inilah yang dikatakan rezeki.

Kepada ahli keluarga di sini, Ieda minta maaf dan dihalalkan segala makan minum, salah kata, gurau senda yang berlebihan dan segala2nya yang pernah kami lakukan.

Segala bantuan yang di berikan sangat kami hargai. Segala budi yang di berikan tak termampu kami balas. Terima kasih di atas segalanya.

8 comments:

NAIMKN said...

ala..jauhnya cida meninggalkan naim sendirian d selangor..huhu..sedih2...=(

ieda said...

eleh..syahdu pulak...naim sat je kat sinikan lepas tu kata gi kk.

NAIMKN said...

xla cida...naim lama kat ukm pah ni..dlm setahun lebih...naim p labuan jap je..dlm sebulan jer..sedih arr...ada internet x kt cana?

ieda said...

xde kot..depend on area...kalau berlebih duit apply streamix..

tengok dulu...

nana said...

tu la..sedey kakcik nak pindah jauh..pasni jarang ar leh jumpe..dak2 tu sume pn mesti dh besa nnt..tp xpe la..mungkin ni yg tbaik...pasno tau pkembangan melalui blog je la..hehe

Suki Cida said...

zue... nak pindah ke? wei kalau gitu dtg la aku nikah...plssss. alah sedih la gini... heheh walaupun aku dengan ko tak pernah jumap dah lepas sekolah... tapi aku harap sangat ko boleh dtg aku nikah... ym aku suki_cida007... ko add aku... aku add ko tak leh asal tah :( kalau tak leh jugak ko tanya sue alamat umah aku... at least sblm ko gi kita dpt jejak kasih sekejap :P

ieda said...

nana, tula... mintak2 okla.. abg mie ckp kat situ mmg kampung sikit ... nnt ikut kami pindah tau.. diorg bayar untuk 2 biji keta..

harap2 ada hikmah sebalik semua nie.. thanks..kakcik sayang kat korg sumer..

sukicida... takleh gi ko nikah kot.. just bgtau date kenduri..insyaallah every month aku blk sini so on aug aku leh gi kenduri ko...wish all the best k...

Suraya said...

hhmm aku suka kalau dpt duduk kampung.. sbb low cost sket. tak mcm KL ni. semuanye duit duit duit. takde duit leh gaduh ooo...