just wannna to know...

Thursday, April 02, 2009 Edit This 11 Comments »
Belajar rajin2 k.. jangan jadi macam mama..


..whether i still can write more word in english or not..

As we know that i'm not excellent during my school time that make me regret for whole my life until now i'm feel down when see all my old friends become somebody today.

And me juz like this and try to encouraged all my children to be somebody that i cant be...

I dont know why since im be a wife and a mother i rarely using english to communicate with my hubby. Maybe im to shy if i'm wrong using a correct words.

Or may be i feel it is not so important to speak english with kak yah, tauke kedai ikan that everyday i bought a few ingredients to make a some dishes for my family. Or else with my neighbour who worked as a factory operator and sometimes i met my other neighbours who always spoke bahasa jawa with me.. he he he pikirla sendiri.. alamatnya syok sendiri la aku..

I still remember my ex boss Jean Ooi and Zahidi who tried to encouraged me talk more in english using our dept pledge that they made just because want to make sure i always speak in english during communicate with them.

They collect 20sen for each word in malay as a penalty. Its all because of my ex superior Zahidi who forced me to improve my english.. But thanks during that time im really forced my self just because dont want to lose more money.

Ciannyer on that time im just worked as a HR clerk and my salary that i gained is just RM800++ but because of the pledge im lost almost RM30 for every month but luckily the campaigned only began for 3 month... huh jenuh..

Ok thats all for today.. Saja suker suker.. mengada2 kan..? Kwang kwang kwang..

11 comments:

Suki Cida said...

alamak perempuan... meh la ganti tempat aku kerja baru ko tahu betapa bagusnya kerja ko kat umah, even jaga anak2... aku doa je zamani jadi 'berwang' takat yang mampu sara aku dengan hutang2 aku create ni! perh sampai ko ada cucu pun aku rasa hutang aku tak habis bayo ok! anyway seronoknya tengok anak membesar... hari ni graduate tadika... tak lama lagi university.... time tu aku gigit jari.... sbb aku dah tua baru terhegeh2 nak kawin! uh!silap2 bila ada anak org kata tu cucu aku :(

Suraya said...

eda.. ko pandai, bukannya tak pandai zaman sekolah dulu. malas je lebih. aku pun sama. zaman sekolah memain. tapi abis sekolah baru aku nekad nak study bebetul sbb aku takleh nak jual rupa je kalau nak berjaya gitu.. heheehe..

tapi bagus la company lama ko buat mcm tu kan.. company aku skang takdenyer nak speaking2. dlm email sudah. everyday conversation semua in malay.

btw, english kau masih ok lah! jgn rasa rendah diri ke apa. dan aku rasa kau patut tahu betapa aku cemburu tgk kebahagiaan kau sekeluarga!! kalau diberi pilihan, aku nak duduk rumah besarkan anak drpd keje and org buat ko mcm hanjing kat office. :p

Ahau - Dee said...

Hi Eda,

Thanks for the sweet memories. Teringat balik zaman kerja di CS yang merupakan antara tempat kerja yang paling best sekali. Sampai sekarang saya masih rapat dengan Jean, Lina, Gabrielle dan beberapa orang lagi.

Minta maaf lah ya for making your life so difficult masa kita kerja sama-sama hari tu. Saya pun menyesal tak belajar English betul-betul. Ni bila dah kerja kat Auckland barulah gabra jadinya.

Apapun, tiada istilah terlambat ... yang penting kita berminta and hey! saya pun dah start blogging in English - check it out : )

Ahau - Dee said...

ops! bukan berminta tapi berminat ... typo error lah ... he he he

ieda said...

sukicida, citer aku ni ala desperate housewife malaysia..he he berwang tak berwang all depens on us how we managed our lifestle..jimat la sikit.. ko tak sedut lemak ke..? ye ke?

superstar, ko igt leather bracelet aku ek..? aku pun dah lupa.. hahahha.. ko tu dulu mulut laser yg amat..berbulu jer..ntah camner kita leh rapat eek?

Hah tu dia my ex boss dah mai..korg must visit his blog, best.. la nie dia kat auckland kerja ngan sime darby kalau tak silap ler..betul tak abg dee?

Abg dee, ieda dah visit dah blog u.. tu yang nak try gak tulis english in my blog.. segan sendiri lak..

mari belajar mengaji English..mantop.. Gabrielle MIS tu ker.. send my regards to her eek..

abg dee igt LJ Lim, MS Chee cs plasy dia sekarg boss my hubby tau..

ieda said...

alamak dah berjangkit dah virus typing error.. he he
lifestle - lifestyle..

Depens - depends..

bahaya betul virus auckland nie.. kwang kawang kwang..

NAIMKN said...

wah..ok la tue cida skiping(SPEAKING)..katanya org UKM..hehehe..

~..UdadyaNNa..~ said...

huhu..ok lar tuh kak cik..
dyana dlu kat skolah cmtuh la..lau x speaking during muet class jge la..kne denda byor 50sen for ever malay words yg keluar dr mula ku ni..hahaha..=P

ieda said...

naim..awat skiping skiping..baru cikida tau warga ukm suka skiping..tapi nape tak tinggi2 lagi yek? ha ha ha (ketawa ala2 setan gitu)

princess dyana.. macam kenai je... kaki karaoke tu kot... selalu la terjah sini..

Ahau - Dee said...

Hi Ieda,

Of course saya ingat LJ & Ms.Chee. Kalau jumpa dia orang, send my regards okay. Btw, your hubby kerja kat mana sekarang ni?

Kirim salam kat dia juga.

Yup, gabrielle MIS tu ler. And yes, I work with Sime Darby la ni. Dah lebih 3 tahun dah.

ieda said...

kat GA telok panglima dulu subsidiry CS metal..igtkan?

LJ dah tua sekarg nie.. uban penuh kat kepala..tapi still hensem..

Ms Chee macamtu la kurus tinggi...ok memang best jalan cerita hidup u..