Opps I have been tagged...

Friday, April 17, 2009 Edit This 5 Comments »
Oppss..i have been tagged by my little sister in law...

Jom layan..syarat dia...

ATTENTION
Once you've been tagged you are supposed to write a note with 16 random things,

* facts, habits or goals about you.
* At the end, choose 16 people to be tagged.
* You have to tag the person who tagged you
* If I tagged you, it's because I want to know more about you..!

Oooo..u want to know about..ok but please dont regret ... once u know ABOUT ME.. u will be my secret admirer forever...chewah...


  1. The facts is.. i have a parents named Jemain Ismon and Nortifah Abd Rahman. Anak ke 4 dari 8 orang adik beradik ( Tak termasuk combi anak angkat mak bapak aku)..
  2. Sekolah tadika di Sekolah tadika Jais Kampung Jawa. Ada dua orang best friend Uji and Badariah. Kami semua anak polis tinggal berjiran di berek polis Klang ( Sebelah bomba Klang)
  3. Start sekolah darjah satu di SK Convent 2 Klang. Kelas 1 Mawar duduk sebelah Wan Nor Azreen. Anak cikgu.
  4. Masa aku darjah 4 aku ada best friend nama dia Nor Adillah. Malangnya tak dapat teruskan persahabatan kerana bila masuk darjah 5 aku duduk dengan atuk di Johor dan bersekolah pula di SK Chempelak.
  5. Di SK Chempelak masuk kelas 5 Kuning. Bersahabat pula dengan Saadiah anak Pak Din second hand. Gelaran di beri kerana according to Nasarudin also one of my classmate Pak Din bapak Saadiah tu jual barang2 second hand. Kira bundle kot.
  6. Bila masuk darjah 6 aku dapat masuk kelas pertama 6 Merah bangga gila masa tu pasal sering mendapat perhatian guru dan pelajar. Guru suka sebab nampak bijak dan kekawan suka sebab comel..he he he
  7. Akhirnya di pertengahan tahun sebelum UPSR, dipindahkan semula ke SK Convent 2 Klang. Bermulalah era nakal ku.
  8. Keputusan UPSR biasa je 2a 2b. Masuk kelas form 1 L. Kelas tengah2.
  9. Masa tu aku bercampur dengan ramai orang tak kira tinggi pendek, lawa biasa je, dan lain2. Tapi aku rapat dengan Fazrin anak Kassin kelas 1E.
  10. Masa form one memang active dalam sukan terutama sofbol. Minat sangat dengan sukant ni. Terpilih mewakili sekolah sehingga peringkat daerah pada tahun 1993. Kira naib johan bagi selangor la.. Johan masa tu sekolah MGS (Methodist Girl School).a tu aku jadi cathcher ( tapi simpanan ler he he)
  11. Juga active dalam dikir barat sejak tingkatan 1. Yang paling aku ingat sewaktu persembahan undangan di Subang Parade. Best sebab joint dengan kakak2 tingkatan 5 yang sporting habis.
  12. Cukup setakat nie aku cerita waktu sekolah dulu, sekarang nak cerita tentang waktu selepas habis form 5 dan sehingga sekarang. Lepas habis SPM pernah bekerja sebagai waitress di Hotel Mutiara Klang. Gaji tak mahal tapi banayk dapat tips dari guest hotel. Entah macammana Uji best firend aku masa tadika pun kerja bersama dengan aku kat situ. Kerja sampai keluar result. Boss aku masa tu Arthuro dari Filipina sporting dan sepatah haram tak tahu bahasa melayu. Kalau bengang dengan dia pakat kutuk dalam bahasa kitorang ler.. he he..
  13. Keputusan SPM keluar dapat Grade 2. Tak confident nak apply so aku start sambung belajar kat Cosmopoint ambil IT. Tak habis sampai second semester jer. Sebab dah start kerja HR CS metal nak bekejar ke klang asyik missed class jer, kerja habis pukul 6. Kelas pulak start 6.30 memang tak sempat.
  14. Kerja selama 2 tahun kat situ dalam tahun 2000 kahwin sampai la nie tak kerja.
  15. Sekarang ada 4 orang anak (tak lama lagi 5).
  16. Goals (matlamat) aku ... taknak anak2 jadi macam aku kalau boleh biar belajar tinggi cuba berjaya dalam pelajaran kerana bagi aku pelajaran amat penting dalam mengharungi hidup mereka di masa akan datang. Di samping itu agama akan tetap menjadi tunjang utama mereka di dalam kehidupan. Insyaallah.
* At the end, choose 16 people to be tagged.

My hubby

Nana

Princess Dyana

Sukicida

Superstar (Suri)

Naimkn

Ahau Dee (Zahidi)

Hani

Tu je kot....

.. jawab ler bila free..


* If I tagged you, it's because I want to know more about you..!

5 comments:

~..UdadyaNNa..~ said...

ukkssss....kne tag lg...
huhu...=P

NAIMKN said...

thanx cida bg tag kat naim..insyaallah, bila free nati naim jwb..skrg cbuk dgn final exam..doakan naim yer cida..huhu

ieda said...

hmm.. letih main2 tag nie.. layan jer la..

tu la dyana jgn sibuk naik kuda jer.. layan tag tu...

naim... good luck 4 your final exam. do the best k. toksah layan ler tag tu... just concentrate to your exam it is most important..kan..

Suki Cida said...

aku ingat ko wakil softball dengan dikir barat!!!! yah aku ingat sekali... kuikuikui

ieda said...

ye ke sukicida..

aku rindu sanagt dengan life masa sekolah dulu..active sukan n dikir barat..best..

masa tu kalau ko nak tau aku ada muscle kat bahagian lengan and betis.. la ni lendut tak active lagi... agghh rindunya nak pegang glove..