Jalan-jalan cari makan..

Wednesday, April 01, 2009 Edit This 6 Comments »
Last week kitorg gi jalan2 tak silap aku hari khamis kot. Tak kemana pun cuma gi giant bukit tinggi. Kalau gi jalan malam2 ni best tak jam and tak panas. Adala beberapa gambar yang aku sempat snap nak buat modal dalam blog kononnya.

Kat atas ni dah tentuaku n with my cute little daughter Dina, sejak dua menjak nie entah nape dia suka duduk kat last row keta avanza kami. Nak taknak aku pun kena duduk sekali ngan dia takut2 dia tergolek sorang2 kat belakang.

Sampai kat giant anak2 aku apalagi berlari ke play area giant. Korang tengokla sendiri kalau bebudak nie dapat main reramai, malu beb.Tak leh nak control, anytime anywhere even kat dalam kereta pun diorang bergusti. Tak caya? Tengokla sendiri...

Tu baru sikit... nasib baik anak dara aku yang kecik ni dapat behave perangai dia, kalau ikut macam perangai abang2 dia mau stress aku dibuatnya..


Bila dah penat kena la bagi makan, kira macam keretala banyak berjalan banyakla habis minyaknya kan..Lepas nie kalau dah kenyang depa sambungla balik. Senyap buat sementara jer..

Dina pulak taknak duduk kat baby seat KFC, dia sibuk bawak cawan cinonetnya jalan2 sambil menyapa pelanggan kat situ. Biarlah janji aku dapat menikmati makan malamku.. nak buat apa buatla, jangan kacau mama dah la yek.

Tak terkecuali anak aku yang sorang lagi nie.. kalau melaram no 1. Mak aku cakap Iffa nie macam aku kecik2 dulu.. Muka dan perangai memang serupa.. Cakap banyak dan kaki melawa.. Ye ke mak? Entah betul entah tidak.. ye ke? Tak cayala.. takkan lah.. Ye ke aku suka melawa? Mana ada.. gosip je ni...

Yang paling best hubby aku la.. sempat tengok harakah daily lagi.. Dalam hiruk pikuk anak2 dia sempat makan sambil access internet. Bahagianya dia.. Geramnya aku...

Kat KFC la nie ada wifi so lehla kita makan sambil access internet. Tapi tak best la coz dia punya speed agak slow compare ngan starbuck kan?

Baik tengok kat rumah speed dia lagi laju dari KFC. Free lagi...

6 comments:

Suki Cida said...

hahah... ko tak join anak2 ko gusti?biasalah nama pun budak2kan... haizzz seronok tengok ko la... bila la aku nak jadi suriumah ni... hahah suri umah... kawin pun tak lagi cite2 tinggi eh... aku malas nak bangun awal gi kerja... aku malas nak duduk opis mengadap kerja yang tak pernah sudah... hahaha...ko waktu sekolah suke melaram ke? hahaha

ieda said...

mana ada melaram..gosip je tu..

wei tu hari aku ada jumpa azean adik linda ko igt? classmate ko ler dia dah jadi nurse la ni..

N aku ada no tpon emmi farizan yg kembar tu.. mula2 aku tak kenal ko pas aku tgk tang gigi yg tak leh di touch up baru aku igt. lawa jugak ko bila besar tak sangka kan.. ko sedut lemak yea? he he

Suki Cida said...

kurengggg ko! sedut lemak?!!! muauaua.... tu la gigi tak leh wat apa la.. trade mark je ni

Suraya said...

aku kalau anak buah aku bergusti, aku join sama. time ni lah best nak bully diorang. kalau nangis pass je kat mak bapaki diorang balik. hehehe tapi kalau anak sendiri, aku bully cukup2 pastu pass kat laki aku kot? takpun kat nenek dgn atok dia. hehehee

eda, memang ikut perangai kau kot? hehehe ko kan zaman sekolah suka melawa! tapi memang ko lawa pun. ramai peminat. dgn pakej rambut ko ala2 seksi tu kan. dgn leather bracelet kaler hitam, pastu baju tak kancing. hehehe...

byk sgt kalau nak senarai kenangan indah kite bersama kan.. aku rindu la saat2 tu!!

~..UdadyaNNa..~ said...

hehe..cam kenal jer tudung yg iffa pkai tuh..=]

ieda said...

alamak tauke tudung dah mai dah...