Tidur

Wednesday, April 15, 2009 Edit This 2 Comments »

Tidur adalah salah satu cara menghilangkan stress.

Tidur juga adalah cara kita merehatkan tubuh badan dan minda setelah melalui kehidupan sehari2.

Tidur juga adalah salah satu cara untuk mengelakkan perbalahan suami isteri contohnya, "Boleh tak kita discuss esok saya dah ngantuk nie," sambil mengiringkan badan dan membontoti pasangan.Mesti bengang je member tu.

Tidur juga merupakan suatu sifat malas dalam diri penganggur.

Rasa mengantuk common apabila kita sedang mengandung.

Tetapi apabila ada new born baby kita akan jarang dapat tidur selena Dina. Kena bangun malam bancuh susu, kalau breast feeding senang sikit sambil baring kita boleh bagi susu kat anak. Susahnya nak tidur.

Bila ada new born baby, waktu tidurlah waktu yang kita dambakan. Teringat balik sewaktu belum ada anak, waktu remaja, waktu kanak2 dan waktu kita pun masih baby, bestnya tidur..zzzzzz

Baru faham perasaan mak2 kita. Sampai sekarang nie pun susah nak tidur terutama ibu yang mengasuh anak orang atau cucu.

Banyak sebenarnya kebaikan tidur nie.

Kenapa aku berbicara pasal tidur? Sebab aku suka tidur. Dan aku nak tidur.. ahh bestnyer jadi surirumah boleh aku tidur...zzzz

Jangan jeles. he he he he..

P/S : Kalau Dr Fadzillah Kamsah atau pakar2 motivasi yang lain tahu mesti diorang bengang sebab bagi dia tidur nie membuang masa why not waktu yang terluang kita membaca buku, beribadat kepada Allah dan membuat kerja yang berfaedah. Menambah pahala. Ya aku setuju.

Tetapi kat sini hujan, mendung dan sejuk ohh nyamannya.. huwargghh.. hmm ngantuknyer..

Selamat bekerja di luar sana dan untuk aku have a nice dream he he he.. bye..

2 comments:

~..UdadyaNNa..~ said...

hehe..lau dato dr fazilah kamsah bc blog akak ni, mau letak jawatan die..hehe..=P

dyana pun ske tdo gak..hobby tuhh..

ieda said...

tu lar.. cumer bile terlalu banyak tidur sembap pulak muka..

tu yg tak syok tu.

apahal pun tidur memang waktu utk rehatkan badan..