Tabiat...

Saturday, October 30, 2010 Edit This 0 Comments »
Ada banyak tabiat yang boleh dijadikan tabiat.. tabiat ke tebiat.. entah hantam sajalah itulah masalahnya kalau bahasa melayu pun cukup2 lepas je.. eheh..

Aku pun entah nape hari ini boleh dikatakan buang tebiat... satu hari boleh post sampai 3 kali.. kalau malas nak update berbulan pun aku buat dek je..

Hari ni boleh dikatakan hari free ku.. pagi2 bangun sembahyang subuh dan lolap balik kasi tangkap leleh.. bangun blk kul 9.. sarapan then join hubby tengok movie.. anak2 tengah main game on9.. takpela dah sebulan aku suh mengadap buku untuk periksa akhir tahun yang baru habis semalam.. keputusan yang sudah diterima adalah dalam dua paper..agama n sains untuk Arrie.. Alhamdulillah kedua2 nya mendapat keputusan yg boleh dikatakan bagus.. Ag = 92 Sains = 89.. hasil usahanya sebulan untuk bersedia.. Iffa pula BM1 dan 2 kedua2nya memperoleh markah 83 dan 87%.. Alhamdulillah usahalah lagi anakku lihatlah hasilnya jika kita berusaha...

Dlm kul 10 lebih aku minta semuanya bekerjasama membantu mengemas rumah.. anak2ku aku beri mereka tugasan untuk mengemas bilik2 di bahagian atas.. untuk suamiku pula tanpa disuruh membantu menyidaikan kain baju yanh sudah dibasuh.. kemudian dia pergi ke pasar untuk membeli bahan basahan untuk dimasak tengahari nanti...

Sebelah petang selepas makan tengahari sambung tgk movie then sampai kul 5 anak2 pulak bermain diluar bersama anak2 jiran.. hubby tidor kekenyangan..

Sekarang diwaktu jari jemari ku sedang menaip2 anak2 sedang membaca buku yang baru aku belikan.. untuk Arrie aku belikan novel kanak2 Iffa juga begitu.. Ammar pulak buku kira2..dan Dina buku mewarna..mereka sekarang sedang asyik membelek2 buku.. dan babahnya pula sedang berada di Bt Pahat menghadiri jamuan makan akhir tahun syarikat..

Indahnya kehidupan berkeluarga ku rasakan bilamana banyak aktiviti bersama keluarga dapat dihabiskan bersama...

0 comments: