Rutin biasa.

Wednesday, January 14, 2009 Edit This 0 Comments »
Seperti semalam, kelmarin, minggu lepas dan tahun lepas saya bangun dari tido dalam kepala hanya pikir nak masak apa.

Dan hari nie beli pergi membeli barang basah di pasar ternampak satu bungkusan kuning, TEMPOYAK!!!!

Ehmmm sedapnya. lalu tangan terus mencapai bahan2 yang sesuai untuk masak lemak tempoyak ikan keli. Tak sabar nak makan tengahari nie.

Bagi orang Perak masak lemak tempoyak bercili sudah tentu tak asing bagi mereka. Mak saya memang dibesarkan dan dilahirkan di Perak. Masa kecik2 dulu memang suka makan masak lemak tempoyak.

Ok. Itu je nak share nak bagitau betapa excitednyer saya nak masak hari nie. Suami? Suami saya memang tak berapa lorat dalam masakan. Apa2 yang saya masak semua dia makan. Favourite dia apa lagi masak kari kepala ikan le. Ngan samabal belacan tapi saya tak berapa sedap buat sambal belacan so malas ler nak buat. Nanti dia complaint. Buat sedih je. Baik tak yah buat terus tak la sakit hati. Sambal belacan jela dia suh improve yang lain ok je.

Ok la kul 12tgh nanti bebudak ngan bapak budak nak balik.

Jom kita enjoy!!

0 comments: